Ce este un specialist SEO?

este specialist seo

Atunci cand cineva ma intreaba cu ce ma ocup, in mintea mea se duce o adevarata batalie in legatura cu raspunsul pe care as putea sa-l ofer: Sa spun "SEO” si sa astept o privire dezorientata? Sau sa share-uiesc raspunsul universal al mamei mele: <>. Mereu oscilez si nu ma pot decide daca un raspuns scurt este suficient sau ar trebui sa investesc macar cateva minute in a educa oamenii si a le explica ce misto e sa faci SEO.

Multi oameni care lucreaza in domeniu se lovesc, probabil, de aceeasi provocare atunci cand incearca sa explice exact cu ce se ocupa. In putine cuvinte, am putea spune ca un specialist SEO este acea persoana care te ajuta sa gasesi ceea ce cauti atunci cand folosesti motoare de cautare precum Google sau Bing. Insa asta e doar o mica parte din icebergul optimizarii, iar sarcinile unui specialist in optimizare sunt mult mai complexe.

Un specialist SEO mananca optimizarea site-urilor pe paine. SEO nu inseamna sa trisezi si sa "pacalesti” motorul de cautare sa iti indexeze site-ul, ci sa supraveghezi o pagina inca de la creare, astfel incat continutul acesteia sa fie atragator si relevant pentru motoarele de cautare si, implicit, pentru utilizatori. In calitate de experti in optimizarea pentru motoarele de cautare, sarcina noastra, la PrimeNet Solution, este sa facem in asa fel incat afacerea ta sa apara printre primele rezultate returnate de Google.

Desi acest job este relativ nou pe piata din Romania, skill-set-ul a evoluat fata de anii trecuti (mai ales pentru ca algoritmii motoarelor de cautare sunt in permanenta dezvoltare). Astfel, un specialist SEO modern trebuie sa aiba urmatoarele calitati:

sa rezolve problemele rapid

sa prioritizeze

sa scrie continut atragator

sa ia decizii rapid

sa faca cercetare

Aceste calitati pot face diferenta intre un process de optimizare care sa furnizeze rezultate spectaculoase si optimizarea proasta, cu rezultate dezastruoase pentru afacerea ta online. Iata cum se aplica fiecare din aceste skill-uri in task-urile zilnice ale unui specialist SEO.

Optimizarea structurii URL

Structura URL trebuie sa fie simpla, cat se poate de descriptiva si cat mai usor de citit. Desi asta nu ajuta propriu-zis la un ranking mai bun, un URL clar imbunatateste uzabilitatea si creste rata de click. Atunci cand este posibil, opteaza pentru un link de forma:

http://www.primenet.ro/cum-se-face-seo

in loc de un link care sa arate asa:

http://www.primenet.ro/prod/PR=5678/uh5ilwuhf85627

Skill-ul necesar: abilitatea de a lua o decizie sub presiune.

Uneori exista mai multe metode pentru a rezolva o problema, lucru cu atat mai adevarat atunci cand vine vorba despre schimbarea unei structure URL. Daca esti cu adevarat un specialist SEO, vei lua decizia potrivita in cateva minute in loc sa agonizezi asupra subiectului zile intregi.

Optimizarea tagurilor titlu

Tagul titlu este unul din elementele cele mai importante ale rankingului in Google. Acest termen se refera la textul care apare in caractere ingrosate pe pagina de rezultate a motorului de cautare. Un tag titlu ideal trebuie sa contina cuvantul cheie cel mai important si numele companiei tale; de asemenea. Fiecare tag de titlu din site-ul tau trebuie sa fie unic si sa reflecte cat mai exact continutul paginii respective.

E indicat sa optezi pentru un title tag de forma:

Prime Net Solution | Firma SEO

In loc de unul de forma aceasta:

Optimizare SEO – SEO Bucuresti – firma SEO – facemSEObucuresti

Skill-ul necesar: abilitatea de a face o cercetare detaliata.

Cercetarea cuvintelor cheie reprezinta painea de la gura specialistului SEO. In functie de aceste expresii se stie ce trebuie optimizat, iar tagurile de titlu nu pot fi optimizate corect decat dupa o cercetare atenta a cuvintelor-cheie.

Optimizarea titlurilor

Titlurile sunt un alt factor major care influenteaza pozitionarea in cadrul rezultatelor motoarelor de cautare. Ele arata principalul subiect al paginii. Titlurile ar trebui sa includa cuvantul-cheie targetat si sa fie unice. Fiecare pagina trebuie sa aiba un H1 personalizat continutului; acesta ar trebui sa fie diferit de tagul titlu. E indicat sa optezi pentru un H1 de forma aceasta:

Reputatia hotelului dvs. in mediul online

In loc de:

Hotel pe prima pagina in Google

Skill-ul necesar: abilitatea de a executa o cercetare si de a prioritiza sarcinile.

Cercetarea pe cuvinte cheie e la fel de necesara pentru titlurile paginilor cum este pentru crearea de taguri titlu. Prioritizarea apare atunci cand intr-un site sunt foarte multe lucruri de indreptat pentru o optimizare corecta. Un specialist poate sa faca usor diferenta intre o sarcina care nu sufera amanare si lucrurile care pot fi rezolvate chiar si "maine”.

Descrierile Meta

Descrierile meta se refera la acea bucata de text afisata sub partea ingrosata in returnarile motoarelor de cautare. Desi acestea au o relevanta scazuta pentru rankingurile in pagina, ele atrag click-uri si, prin urmare, nu trebuie ignorate. Cu ajutorul descrierii Meta, ai oportunitatea de a te adresa in mod direct utilizatorului si il poti convinge sa dea click pe pagina ta si nu pe cea a competitorului tau. Opteaza pentru un text de genul:

Firma SEO – Suntem specializati in obtinerea plasarii pe prima pagina in Google cu rezultate GARANTATE CONTRACTUAL! Contacteaza-ne acum pentru evaluarea ta gratuita!

In loc de textul asta:

Facem SEO pentru site-uri.

Skill-ul necesar: abilitatea de a crea continut atragator.

Descrierile Meta sunt echivalentul jingle-urilor de la radio. Cine si-ar fi putut inchipui ca poate fi atat de dificil sa scrii 160 de caractere?

Continut bogat si de calitate.

Duse sunt zilele in care puteai sa ingramadesti cuvintele-cheie in articole fara sa-ti pese de consecinte. Algoritmii actuali nu raspund bine atunci cand detecteaza o densitate prea mare a cuvantului sau cuvintelor-cheie targetate. In lumea post-Panda, continutul nu trebuie scris numai pentru motoarele de cautare, ci trebuie sa fie original, interesant, bine scris si, cel mai important, sa fie autoritar.

Skill-ul necesar: abilitatea de a crea continut interesant

Continutul este rege; cel putin, aceasta este afirmatia proclamata de Google. Cu toate ca un consultant SEO nu este nici pe departe un romancier, el trebuie sa fie cababil sa genereze tipul de continut de calitate care sa atraga trafic catre site-ul tau.

Linkuri interne

Acestea sunt folosite nu numai pentru a informa botii motoarelor de cautare despre importanta paginilor, ci si pentru a creste timpul petrecut de utilizatori pe site-ul tau.

Skill-ul necesar: abilitatea de a rezolva rapid si eficient problemele.

Orice specialist SEO stie si recunoaste importanta linkurilor interne, insa punerea in aplicare a acestor cunostinte este, adesea, un process indelungat si anevoios. E nevoie de o minte analitica pentru a gasi cea mai buna solutie si cele mai bune locatii.